De voordelen van fijne geuren in je fitnessruimte

Het fitnesscentrum is een plek waar mensen komen om te sporten en gezond te blijven. De geur van zweet en de geur van verschillende deodoranten kan voor sommige mensen overweldigend zijn. Dit artikel helpt je bij het kiezen van de juiste geur voor jouw fitnesscentrum om voor iedereen een uitnodigende sfeer te creëren.

Neutralisatie

Met behulp van geurneutralisatie kan je een geur gebruiken die jouw klanten zal aanspreken. Het proces omvat een mix van natuurlijke oliën en extracten die zijn gemaakt van hoogwaardige ingrediënten. Deze aangename geuren voegen niet alleen een mooi geurervaring toe aan je fitnesszaak, maar helpen ook om alle vieze geurtjes onder controle te houden. Bovendien helpt deze technologie bij het elimineren van alle soorten onaangename geuren in een trainingsomgeving die afkomstig kunnen zijn van zweet of rubber.

Geurbeleving in fitnessruimtes

Geur kan ervoor zorgen dat mensen zich meer gemotiveerd of ontspannen voelen, afhankelijk van het gebruikte geurtype. Verschillende soorten geuren worden om verschillende redenen in de fitnesszalen gebruikt: bijvoorbeeld de geur van munt en sinaasappel zorgt voor energieboost en motivatie, lavendelgeur voor nog meer ontspanning in de massageruimte of de geur van Franse baguettes om de eetlust van je klanten te verhogen in je fitnesscafé.

Hoe kan geurmarketing precies je winst beïnvloeden?

Meer dan positief! Dicteert de ervaring van het wereldmerk van sportkleding en schoenen Nike. Het bedrijf voerde een experiment uit door het gedrag van bezoekers van twee winkels te bestuderen, identiek zowel in ontwerp als in assortiment. In een van de winkels sproeiden de medewerkers van het merk de aroma's van cola en vers gras die typisch zijn voor stadions, en lieten de tweede zonder geuren. Hierdoor lag het verkoopvolume van de eerste winkel 80% hoger dan het cijfer van de tweede. Tegelijkertijd toonden enquêtes aan dat de beslissing om te kopen te wijten was aan de perceptie van prijzen - in de winkel zonder geur leken de prijzen voor klanten 10% hoger.

Welke geur kiezen voor het fitnesscentrum?

Het eerste waar je rekening mee moet houden bij het kiezen van een geur, is het type training. Meest gebruikte fitnessgeuren bij ons zijn munt, fruitige of citrusgeuren. Ze zijn perfect voor jou omdat ze energiek en opbeurend zijn.

Maar ook wij hebben niet één "formule" voor elke sportinstelling. Bij het kiezen van een geur moet je immers rekening houden met vele factoren, waaronder het concept van het merk, marketingdoelen, kenmerken van de doelgroep en de algehele olfactorische samenstelling, uniek in elke ruimte.

Conclusie: Geur is een belangrijk onderdeel van jouw fitnessomgeving - Investeer er vandaag nog in!

Een geur in je fitnesszaak zelf proberen? Dat kan met onze gratis geurmachinetest.

Reserveer je gratis geurmachinetest

Aanmelden om een reactie achter te laten
Hoe geurbeleving de zorgsector ten goede komt