Hoe verhoog je je klantloyaliteit
Is een tevreden klant een loyale klant?

Klantloyaliteit voor bedrijven

Een merkimago is het mentale beeld dat een klant heeft van een product of dienst. Een goed merkimago is memorabel en creëert een emotionele band met de klant. Het moet consistent zijn op alle kanalen, van sociale media tot advertenties, zodat klanten het kunnen herkennen en associëren met het bedrijf.

Geur is ook een belangrijk onderdeel zijn van elke klantervaring, waarbij verschillende onderzoeken dit koppelen aan krachtige emotionele reacties. Dit maakt de geur een perfecte manier om op onbewust niveau contact te maken met je klanten.

De klantenloyaliteit is een zeer belangrijk onderdeel van elk bedrijf. Terugkerende klanten zullen van groot belang zijn, niet alleen omdat ze regelmatig jouw producten aanschaffen, maar ook omdat ze eerder geneigd zijn om je winkel aan te bevelen aan hun vrienden die zelf vaste klanten gaan worden. 

Klantloyaliteit voor bedrijven heeft gevolgen op zowel relationeel als financieel gebied. 

Jouw loyale klant helpt je: 

- meer te weten komen over zijn koopgedrag, zodat jij kunt zien hoe effectief jouw nieuwe campagnes zijn. 

- Het helpt je ook om jouw klantbestand uit te breiden door positieve verwijzing van je loyale klant en dit is echt waardevol als je weet dat mond-tot-mondreclame goed is voor ongeveer 20 procent van de consumentenverkopen. 

- En tot slot: gaat een klant die naar je komt niet naar je concurrent en dat is altijd goed voor je omzet! 

Je financiële voordelen:

- Klanten zullen bereid zijn om meer te betalen voor de producten die ze al leuk vinden en ze zullen eerder geneigd zijn om meer geld uit te geven in dezelfde winkel 

-Loyale klanten zijn winstgevender voor een bedrijf., aangezien terugkerende inkomsten jouw bedrijf financiële stabiliteit bieden.

- Het laat je toe om een hogere prijs te vragen dan concurrenten als mensen al bereid zullen zijn om in jouw specifieke winkel te kopen.

"Om jouw merkloyaliteit te vergroten, is geurmarketing jouw beste bondgenoot". 

Geur gebruiken voor een betere klantloyaliteit?

Aangename geur biedt een betere klantervaring, klanten voelen zich op hun gemak en dit creëert het loyaliteitsgevoel. Daarom willen we als klant er keer op keer terugkomen en willen dit fijn gevoel terug te beleven.

Geur staat dichter bij emoties en herinneringen dan andere zintuigen, dus geur kan langdurige herinneringen creëren omdat ze grotere activiteit in het limbisch systeem veroorzaken. Het stimuleren van het reukvermogen kan een emotionele reactie opwekken die de band van merkloyaliteit zal versterken. 


Aanmelden om een reactie achter te laten
Waarom onze reukzin zo belangrijk is?