Onvergetelijke ervaring
Hotel

In de huidige digitale cultuur is niet alles via het scherm te ervaren. Bijvoorbeeld geur. Dus waarom zou je hier niet van profiteren door klanten aan te trekken om jouw hotel te bezoeken! En als de geur aangenaam is, blijven mensen langer, geven ze meer geld uit en komen steeds weer terug. In dit artikel vertel ik je hoe je jouw hotelbedrijf naar een hoger niveau kunt tillen.

1. Cijfers en studies

Een hotel is niet alleen een plaats om te slapen. Het is een plek waar mensen kunnen ontspannen, plezier hebben en genieten.

Volgens onderzoek van het Cornell University Hospitality Institute kan de geur van versgebakken koekjes of koffie in de lobby ervoor zorgen dat klanten zich goed voelen. De onderzoekers ontdekten dat deze geuren de klanttevredenheid tot 30% kunnen verhogen.

Uit een onderzoek van Hilton Hotels blijkt dat klanten eerder naar een hotel terugkeren als ze een prettige ervaring hebben bij het inchecken. Na het testen van verschillende geuren in hun hotels, kwamen ze tot de conclusie dat vanille de best ruikende geur was voor hun gasten.

2. De wetenschap achter hoe geuren hotels helpen om gasten aan te trekken

Hotels gebruiken geuren om hun gasten een thuisgevoel te geven. De geuren zijn ontworpen om de bezoekers een comfortabel en ontspannen gevoel te geven.

De wetenschap achter hoe geuren hotels helpen om gasten aan te trekken, is gebaseerd op het feit dat ons reukvermogen de sterkste herinnering is bij mensen. Het kan ons met slechts één vleugje terugbrengen naar een tijd of plaats.

Volgens studies beïnvloeden geuren mensen op verschillende manieren. Het juiste aroma kan de boodschap van het hotel versterken, een unieke band met gasten tot stand brengen, loyaliteit stimuleren en de wens om meer dan eens terug te keren naar dit hotel. 

3. Welke soorten geuren gebruiken hotels om gasten aan te trekken?

Hotels gebruiken verschillende geuren om gasten te helpen zich meer ontspannen en thuis te voelen. Sommige hotels gebruiken geuren die specifiek zijn voor het land waarin ze zich bevinden, terwijl andere een meer algemene geur gebruiken.

De hotelindustrie is altijd op zoek naar manieren om hun klantervaring te verbeteren. Een manier waarop ze dit doen is door bepaalde geuren toe te voegen aan hun lobby, gangen en sanitaire ruimtes waar gasten mogelijk tijd doorbrengen. Het idee achter deze geuren is om de mensen een meer ontspannen en comfortabel gevoel te geven tijdens hun verblijf.

4. Geuren in hotellobby's en de kamers

Een hotellobby is een ruimte waar mensen veel tijd doorbrengen b.v.b. bij het inchecken, en het is belangrijk dat de eerste indruk telt.

In sommige gevallen kan een eerste indruk krachtiger zijn dan welke andere factor ook. Een lekkere geur in de lobby kan voor veel mensen de doorslag geven: warm welkom heten, luxebeleving, bezoekersbeleving.

De belangrijkste taak van geurmarketing in een hotel is om associativiteit te creëren, niet alleen met het logo, maar ook met de plaats van een accommodatie. Een gast moet de aangename sfeer van het hotel onthouden elke keer dat hij deze geur ervaart, waar hij ook is. Bij het kiezen van geuren wordt rekening gehouden met factoren:

  • Architectuur, design. Een beproefde oplossing voor een klassiek interieur wordt beschouwd als composities met tonen van hout, zacht leer, sandelhout, cacaobonen en tonka.

  • Overheersende kleuren en texturen. Een fijne geur versterkt de indruk van de houten textuur van een vloer, het stenen decor van een muur. Het is alsof de natuur met je mee ademt en onderdeel wordt van de omringende ruimte.

  • Seizoen. Wanneer het buiten bewolkt en koud is, helpen composities met tonen van Franse vanille en edel tabaksblad, Indiaas hout, bergamot om een warme gezellige sfeer in de kamers te creëren.

6. Conclusie [waarom zijn de geuren nodig in een hotel?]

De geur van een hotel is belangrijk omdat het herinneringen en gevoelens kan oproepen. De geur kan ook een gevoel van vertrouwen en ontspanning creëren.

Gebruik vandaag nog geurmarketing om gasten aan te trekken en een onvergetelijke ervaring voor hen te creëren.

Vul aanvraagformulier en plan je unieke geurtest.

Aanmelden om een reactie achter te laten
5 verrassende feiten over de geuren